Rabu, 19 Mac 2014

Hujan

Malam ini hujan
Sekejap renyai
Sekejap lebat
Dan renyai kembali

Disaatku leka
Terdengar bunyi guruh
Terlihat kelibat kilat
Aku jadi takut

Takutnya aku
Bukan kerana takutnya budak kecil
Yang pasti berlari menangis mendapatkan ibunya
Takutnya aku
Kerana lalai dalam tanggungjawabku
Lalai dalam ibadahku

Kiranya Engkau mengambilku
Pada tika aku masih
Gelumang dengan dosa
Pada tika aku masih
Alpa dengan dunia
Aku pasti takut Ya Allah

Akan azabMu
Kerana itu
Setiap kelibat petirMu
Aku menjadi resah dan takut

Makaku terus dekatkan diri padaMu
Berharap agar dirahmati
Dan dijauhi daripada kemungkaran
Disaat Kau mengambil semula
Nyawaku suatu hari nanti

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Copyright 2009 orangKetupat. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase